Give your website a premium touchup with these free WordPress themes using responsive design, seo friendly designs www.bigtheme.net/wordpress

CGF – Koncentrat czynników wzrostu i komórek macierzystych

zabieg cfg staw kolanowy

Zastosowanie CGF (Concentrated Growth Factor), czyli skoncentrowanych czynników wzrostu, to innowacyjna metoda o szerokim wachlarzu wskazań, wykorzystywana w ortopedii. CGF powstaje z krwi pacjenta, która po odpowiednim przygotowaniu staje się preparatem zawierającą duże stężenie skoncentrowanych czynników wzrostu, a także komórki macierzyste.

Zabieg z użyciem CGF uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych zabiegów. Wynika to z wykorzystania własnej krwi pacjenta. Po pobraniu próbki, jest ona odwirowywana i przetwarzania w specjalnych aparatach, które umożliwiają na uzyskanie odpowiedniej koncentracji czynników wzrostu i komórek macierzystych w preparacie.

Kolejnym etapem jest aplikacja CGF. Opiera się na zastosowaniu specjalnego żelu, z którego preparat uwalnia się stopniowo. Zawarte w CGF elementy powodują stymulację procesów regeneracyjnych poprzez pobudzanie podziałów komórkowych, czego efektem jest ich namnażanie się.

Ponadto CGF powoduje znaczne nasilenia produkcji włókien kolagenowych i elastynowych.

Różnice CGF a osocze bogatopłytkowe

Pozornie, powyższy opis do złudzenia przypomina działanie osocza bogatopłytkowego i faktycznie, istnieje sporo podobieństw między tą metodą, a CGF. W obu przypadkach mamy do czynienia z zastosowaniem czynników wzrostu pozyskanych z własnej krwi. Jednakże w preparacie CGF koncentracja czynników wzrostu jest dużo większa. Ponadto, w przeciwieństwie do osocza bogatopłytkowego, CGF zawiera komórki macierzyste.
W rezultacie tych różnic, CGF działa szybciej od osocza bogatopłytkowego, a efekt jego działania utrzymuje się dłużej.

Wskazania do zabiegu:

• uszkodzenie przyczepów ścięgien w takich jednostkach chorobowych jak:
  • łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • uszkodzenie mięśnia trójgłowego ramienia, mięśnia dwugłowego ramienia,
  • zwyrodnieniowe uszkodzenie stożka rotatorów,
  • uszkodzenie ścięgien ręki
  • kolano skoczka, kolano biegacza
  • przewlekły ból ścięgna Achillesa
  • przewlekły ból rozcięgna podeszwowego (,, tzw ostroga piętowa’’)

-ostre uszkodzenia brzuśców mięśni w trakcie uprawiania sportu:

1. dwugłowego uda
  2. czworogłowego uda
  3. brzuchatego łydki

-początkowe zmiany zwyrodnieniowe stawu:

• ramiennego
  • biodrowego
  • kolanowego
  • skokowego

Jakie są efekty działania CGF:

Podanie preparatu CGF stymuluje procesy naprawcze uszkodzonych tkanek, a co z tym związane zmniejsza, często całkowicie redukuje dolegliwości bólowe. Pierwsze efekty działania CGF obserwuje się juz w kilka dni po podaniu. Czasami celem utrwalenie efektu działania zabiegu istnieje konieczność kolejnego podanie po koło 12-16 tygodniach.

Czy muszę się jakoś specjalnie przygotować na zabieg podania CGF?

Zabieg nie wymaga specjalnego przygotowania. W dniu zabieg należy przyjąć wszystkie leki, które są używane na codzień przez chorego. Przed zabiegnie nie wymaga się bycia na czczo. W dniu zabiegu i dzień po zalecany jest odpoczynek od sportu.

Czy zabieg CGF jest bolesny?

Zabieg podania CGF nie wymaga znieczulenia. Ból jest porównywalnym ze zwykłym zastrzykiem.