Naturalne sposoby na ukąszenie osy

Za pewne każdy z nas przynajmniej raz w życiu doświadczył nieprzyjemnego uczucia, jakim jest ukąszenie osy oraz ból związany z wbijaniem żądła na skórze. Jak się okazuje, nie musimy od razu biec do apteki po preparaty, które zmniejszą obrzęk i złagodzą ból. Równie skutecznie sprawdzą się domowe sposoby. Osy posiadają żądła, którymi wstrzykują jad do organizmu swojej ofiary. Dlatego normalną reakcją jest ból, świąd oraz rumień, który może utrzymywać się nawet do kilku godzin po ukąszeniu owadów.

Czym smarować ukąszenie osy?

1. Dobrze, aby po wyjęciu żądła na bolące miejsce zastosować chłodzący okład z lodu. Kilka kostek zamarzniętej wody należy zawinąć w lnianą szmatkę i przyłożyć do bolącego miejsca. Chłód lodu obkurczy naczynia krwionośne, dzięki czemu uniemożliwi jadowi przepływanie do krwiobiegu. Lód przyniesie też ulgę w bólu i złagodzi świąd.
2. Skutecznym sposobem może okazać się również pasta do zębów. Nałożenie odrobiny pasty na użądlenie, sprawi, że już w ciągu minuty poczujemy ulgę.
3. Soda oczyszczona, Jad pszczeli zawiera kwas mrówkowy, który charakteryzuje się odczynem kwasowym, natomiast soda to odczyn zasadowy, dlatego doskonale radzi sobie z alkalizowaniem toksycznej substancji.
4. Na użądlenie możemy przygotować również pastę ze zmiażdżonego ząbka czosnku i 1 łyżeczki oliwy z oliwek. Nakładajmy ją na bolące miejsce 3-4 razy dziennie.
5. Pomocny okaże się także ziemniak. Wystarczy, że przekroimy go na pół i przyłożymy do użądlonego miejsca, a zawarta w nim skrobia sprawi, że ból minie jak ręką odjął.
6. Możemy smarować użądlone miejsce miodem, powtarzając czynność kilka razy dziennie.

Możesz również polubić…