Skąd może się brać ból pleców?

Najczęściej wymienianymi przyczynami bólu pleców są spięte mięśnie oraz choroby zwyrodnieniowe stawów kręgosłupa. Przede wszystkim warto zapamiętać, że bólu pleców nie można lekceważyć. Ból pleców staje się coraz bardziej powszechną dolegliwością.

Skąd bierze się ból pleców?

Ból odczuwalny wzdłuż pleców może być wynikiem nieprawidłowej pozycji w czasie snu, schorzenia kręgosłupa lub urazu. Często pojawia się w wyniku siedzącego trybu życia. Do zapobiegania tej dolegliwości służy głównie zdrowy tryb życia oraz aktywność fizyczna jak i prawidłowa postawa ciała. W sytuacji, gdy wiążemy ból pleców z konkretnym schorzeniem kręgosłupa, konieczne mogą się okazać wskazane przez lekarza terapie leczenia.

Jakie są przyczyny bólu pleców?

Przyczyny bólu pleców mogą być:

• odkręgosłupowe i wtedy wynikają z wad postawy, ze zmian zwyrodnieniowych lub urazów mechanicznych;
  • pozakręgosłupowe, gdy ból nie jest związany z żadnym z odcinków kręgosłupa.

W przypadku bólu pleców od kręgosłupa może on być spowodowany przez:

• nadwyrężenie lub przeciążenie mięśni znajdujących się wokół kręgosłupa;
  • dyskopatię, czyli przepuklinę kręgosłupa i może być związana z każdym odcinkiem kręgosłupa;
  • rwę barkową(to ból pleców, który promieniuje do ramienia, łokcia, a czasem nawet nadgarstka) i jest związany z kręgosłupem szyjnym;
  • rwę kulszową, która jest związana z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, a ból może promieniować do uda, a nawet stopy;
  • rwę udową, która także jest związana z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa,ale ból w tym przypadku utrudnia lub uniemożliwia poruszanie nogą;
  • wady postawy jak np. kifoza, lordoza czy skolioza, które po latach mogą utrudniać normalne funkcjonowanie;
  • zwężenie kanału kręgowego w odcinku lędźwiowym;
  • ześlizgnięcie kręgów;
  • złamanie kręgów kompresyjne.

Jednakże każda z tych przyczyn powinna zostać zdiagnozowana i podjęte powinny być środki profilaktyczne oraz zmniejszające ból. Czasem na ból pleców klinika w berlinie będzie wyborem do przeprowadzenia profesjonalnej terapii.

Możesz również polubić…